پنجشنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳، ۱۰:۰۲ ب.ظ

حاج منصور ارضی - اول ماه سپردم گره ها را به حسین

متن زمینه سینه زنی متن مناجات و شعر روضه

شب اول محرم 95

مناجات و روضه و دم سینه زنی

حاج منصور ارضی

اول ماه سپردم گره ها را به حسین



(لطفاً جهت دریافت مداحی و مشاهده متن به ادامه مطلب مراجعه کنید)



متن مداحی:



مناجات شب اول محرم


اول ماه سپردم گرهها را به حسین
نفس سینهزن کرب و بلا را به حسین

 

دستم از گریهی ماه رمضان کوتاه است
برسانید من بیسر و پا را به حسین

 

جور عشاق کشیدن هنر معشوق است
درد دادند به ماها و دوا را به حسین

 

«پنج تن» موقع حاجات دو عالم فورا
میکشانند سرانجام دعا را به حسین

 

آدم از خیر بهشتی که در آن بود گذشت
خوش به حالش که قسم داد خدا را به حسین

 

من گدای سگ کهفش شدم و میدانم
میرساند سگ این خانه، گدا را به حسین

 

حقم است از همه جا رانده شوم، غیر حرم
قسم من فقط این است شما را به حسین

 

ای نسیم سحری وقت گذر حوصله کن
برسان حاجت زوار رضا را به حسین

 

سفره را فاطمه انداخته و مطمئنم
میسپارند محرم دل ما را به حسین

 

مادر آب بخوان نوحه کمی پیش فرات
تا بمیرند همه پای قتیل عبرات

 

*******


روضه مسلم ابن عقیل (ع)


 

گفتم بیا حالا پشیمانم که گفتم
از بسکه یاد خواهرت زینب میفتم

آقای من برگرد وقت رو زدن نیست
مردی میان کوفه جز یک پیرُ زن نیست

بازارشان رونق ندارد سال تا سال
چوب حراجی می زنند اینجا به خلخال

لشکر بیاور باخودت دختر نیاور
یا لااقل شش ماهه را دیگر نیاور

آهن فروشان تا سحر بازند آقا
از شاخه هم سر نیزه میسازند آقا

گرچه به سمت کوفه ناچاری بیایی؟
مَشک اضافه کاش برداری بیایی

اینجا طرفدارت نمانده آب حتی
زینب نمى آید به چشمش خواب حتی


***************


دم سینه زنی


نامه دارم با دلی پر درد از سفر برگرد

کوفه ترک عهد و پیمان کرد از سفر برگرد

یار و کسم من بی کسم من برای خواهر تو دلواپسم

کوفه میا کوفه میا

*****

چشم مسلم نذر دندانت جان به قربانت

دخترم قربان طفلانت جان به قربانت

اشک روان شد بی امان حرمله اورده اینجا تیر و کمان

کوفه میا کوفه میا

*****

کشته بین دو نهر اب السلام ارباب

شاه لب تشنه مرا دریاب السلام ارباب

دور از وطن اقای من بابی انت و امی ای بی کفن

جانم حسین جانم حسین






فایل مداحی:





نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی